Přeskočit na obsah stránky


neděle 12.10.2008
Moudro dne: Cíle mají schopnost se samoorganizovat.

Hlava.net - Blog, který má hlavu...

Menu

Hlava doporučuje


Pomocná navigace


Nešťastná akce v Carrefouru, ale dobrá reklama

08.09.2003 08:53 | Rubrika: Pel-mel | Linkuj.cz, Del.icio.us, Jagg.cz | Trvalý odkaz

Jistě nikomu neunikla akce, kterou "spískal" Daniel Dočekal prostřednictvím Pooha. To, že šlo o poněkud něšťastně vymyšlenou akci, už bylo někde psáno. Já bych se na causu Carrefour však podíval z jiného úhlu.


Pohled první:
Ta akce vypadala těsně po vyhlášení jako, že to bude nudná záležitost. Někam se přijde, párkrát se zacvaká foťákem a odejde. Byl tu sice hned zpočátku známý fakt, že to nebude nebude úplně bezpečné, protože provozovatel objektu, kde se nachází několik desítek obchůdků (obecně se tomu místu říká Carrefour, ačkoliv se nemyslí jen ten jeden "obchod"), zakazuje fotografovat.

První věci, která mě napadla bylo, PROČ bych měl porušovat něčí přání? (záměrně to nenazývám NAŘÍZENÍ). Proč bych měl dělat něco, co se druhým Z JAKÉHOKOLIV DŮVODU NELÍBÍ? Už je jedno, jestli se jedná o jednoho konkrétního člověka a nebo o právnickou osobu, která má také právo určovat si PRAVIDLA HRY. A komu se to nelíbí, ať NEHRAJE.
Ať se tedy poté nikdo nediví, že dostane po tlamě, když PROVOKUJE. Ten dotyčný totiž dobře VĚDĚL, že se tam nesmí fotit (dá se to dokázat) a tudíž nešlo objektivně o nevinnou akci, ale o jasnou provokaci. To nikdo nemůže popřít. A tak se nedivím, že ten "pán" z ochranky přepískl svou reakci a dopadlo to tak, jak to dopadlo.

Problém je totiž v tom, že nikdo, kromě ochranky, netuší, kolik takových provokací se tam denně odehrává. Bez ohledu na to, že ta reakce ochranky byla opravdu docela přehnaná - reakce to byla, podle mého názoru, správná a oprávněná. Když někomu řeknu, že se mi něco nelíbí a on to přesto udělá, může mě vytočit a pak mohu též zareagovat neadekvátně dané situaci.

Pohled druhý
Z novinářkého hlediska to byla velmi úspěšná akce. Nikoho by nezajímalo, že někde někdo něco vyfotil a byl při tom odveden mimo objekt, který fotil. Ale pokud při tom dostal nakládačku, pak je to opravdu zpráva hodná zaznamenání. A to Daniel asi tušil od začátku, proto to zorganizoval. Pokud tedy tušil, že se to může zvrtnout, pak to byla velmi dobrá reklama. Je možný, že se o tom bude ještě dlouho psát a to nejen na blozích. Problém je v tom, že to zavání trochu žalobou (DarkMarster může zažalovat Daniela, že ho do toho navezl), Carrefour může udělat totéž jak na účastníky, tak i na osnovatele akce. Doufejme, že k tomu nedojde.

A pokud by se náhodou dostal Medvídek Pú za mříže, jistě se najde mnoho těch, kteří mu tam budou nosit pomeranče a chleba s pilníkem. :-)

Na závěr je nutno poznamenat, že DarkMaster (a všichni, kteří se zúčastnili) projevili opravdu notnou dávku odvahy. :-)

Komentáře k tomuto článku

Re: Nešťastná akce v Carrefouru, ale dobrá reklama (08.09.2003 10:42)

>Ať se tedy poté nikdo nediví, že dostane po tlamě, když PROVOKUJE. Takhle se chovají malé děti. Ty se mi posmíváš a já tě teda zmlátím. Platí (?) snad nějaké zákony a ty se musí dodržovat. Třeba když si před někoho stoupnu a začnu se mu infantilně pošklebovat (budu ho provokovat), tak nemá právo mi jednu vyťat. Tím spíš, když je to profesionál - a to ochranka je (profesionál ve smyslu, že za to dostává peníze, protože jinak je tento případ ukázkou amatérismu).

Komentoval: Jiří Bureš , www
Re: Nešťastná akce v Carrefouru, ale dobrá reklama (08.09.2003 11:15)

Rad bych dodal, ze druha osoba "provokovala" tim, ze se predstavila svym novinarskym prukazem a zeptala se, jestli si smi vyfotografovat recepci. Ocekaval bych odpoved "ne, bohuzel se tady nesmi fotografovat, i kdyz jste novinar" a ne osobni utok a vyhruzky...

Komentoval: kubik , e-mail
Re: Nešťastná akce v Carrefouru, ale dobrá reklama (08.09.2003 11:20)

Psal jsem, že reakce byla přehnaná, ale oprávněná. Mezi těmito pojmy je třeba rozlišovat. Za druhé - i slušný dotaz, zda si tam může něco vyfotit, byla -objektivně vzato - provokace. Jasně, měla následovat slušná reakce, ale nedivím se, že nepřišla vzhledem k tomu, co se dnes ve světě děje a co se denně děje určitě v Carrefouru. Pokud byl Dark desátej člověk, kterýho vyváděli ten den kvůli focení, tak se nedivím, že ochrance vytekly nervy. Tím ochranku v žádným případě neomlouvám.

Komentoval: EH , e-mail
Re: Nešťastná akce v Carrefouru, ale dobrá reklama (08.09.2003 11:38)

Reakce byla přehnaná, ale NEBYLA oprávněná, protože na takovou akci (reakci) nemá ochranka právo.

Komentoval: Jiří Bureš , www
Re: Nešťastná akce v Carrefouru, ale dobrá reklama (08.09.2003 11:52)

ad EH "Pokud byl Dark desátej člověk, kterýho vyváděli ten den kvůli focení, tak se nedivím, že ochrance vytekly nervy". Ja bych se divil, nemaji to byt profici, zvykli na ledasco? Jinak afera pekna, ale jako flash mob si predstavuju neco jinyho, nez jit nekam provokovat. IMHO to ma byt spis prekvapit

Komentoval: Gyd , www
Re: Nešťastná akce v Carrefouru, ale dobrá reklama (08.09.2003 11:56)

Jojo, měli by to být profíci, ale těch je v takovýchto ochrankách tolik, že by se dali spočítat na prstech ruky. Takže já se opravdu nedivím, že to dopadlo jak to dopadlo. Provokuješ? Počítej s následky, ať už jsou oprávněný nebo nejsou. To by mělo být poučením. PS: A jak jsem se teď díval na Toplist, REKLAMA je to opravdu DOKONALÁ. :-)

Komentoval: EH , e-mail
Re: Nešťastná akce v Carrefouru, ale dobrá reklama (08.09.2003 12:00)

No EH to je fakt super. Až půjdu přiště někam do obchodu, tak začnu podrobně zkoumat vstupní dveře, abych věděla co můžu a co ne. Docela trapné a směšné. Někoho koho najmu do ochranky, tak od něj očekávám slušné chování a silné nervy a určitě nebudu zaměstnávat narušené jedince. Říkej si co chceš, ale jsi docela mimo. Oni ti to prostě NESMÍ dovolit. Oni nejsou zákon, oni nejsou nic!!!! Jsou občané tak jako my!!!! Nemají právo někoho napadnout a už vůbec ne zavírat někam do místnosti, která vypadá, tak jak vypadá.

Komentoval: Monika
Re: Nešťastná akce v Carrefouru, ale dobrá reklama (08.09.2003 12:40)

tak reklama to teda bezpochyby je jako prase:P, už o tom čtu asi na pátém blogu;-), ale až tady jsem narazila i na kapku kritiky. Ať už byl zásah ochranky adekvátní nebo ne, podstatou zůstává, že dotyčný, když do toho šel, s tím byl srozuměn a ostřejší atak i čekal. Tak co se čílí? Číli se proto, aby měl o čem psát:-) dobrá práce reportéra nikoli fyzické osoby jako právního subjektu;) Ale aspoň je sranda, když to tak pročítám:P

Komentoval: Lendys
Re: Nešťastná akce v Carrefouru, ale dobrá reklama (08.09.2003 12:45)

to Monika: Až půjdeš do obchodu, tak doopravdy ty dveře zkoumej, protože jsou na nich pravidla. Když Ti nebudou vyhovovat, jdi jinam. Na tom není nic divného ani směšného.

Komentoval: George K. , e-mail, www
Re: Nešťastná akce v Carrefouru, ale dobrá reklama (08.09.2003 15:31)

Hlavo, hlavo, doufam ze Ti nekdo brzy v obchode natrhne prdel, aby ses naucil divat na veci z podstatneho uhlu... To co se stalo je politovanihodne. Stojim nazorem jednoznacne na strane postizenych.

Komentoval: Nikdo
Re: Nešťastná akce v Carrefouru, ale dobrá reklama (08.09.2003 15:50)

:-( takovy nazor bych na takovem blogu necekala:-( Nikdo z pooh necekal, ze dojde na fyzicke nasili,vyhruzky,vleceni,porusovani zakonu a pod. Jiste,ocekavali se otazky,odpovedi,diskuse ohledne podivneho zakazu foceni ve verejnem prostoru.Mit pochopeni pro jednani ochranky je politovanihodne.Kdyz si predstavim,ze jsem mela na navsteve mamu a byly jsem tam i s malym a bezdecne se fotily,protoze mama chtela dofotit film,jsem strasne rada,ze jsme mely to stesti a nikdo nas nenapadl-nekdo rozruseny tim,jak vyvadel 10 fotografu pred nama:-(

Komentoval: Mahu , e-mail
Re: Nešťastná akce v Carrefouru, ale dobrá reklama (08.09.2003 15:50)

:-( takovy nazor bych na takovem blogu necekala:-( Nikdo z pooh necekal, ze dojde na fyzicke nasili,vyhruzky,vleceni,porusovani zakonu a pod. Jiste,ocekavali se otazky,odpovedi,diskuse ohledne podivneho zakazu foceni ve verejnem prostoru.Mit pochopeni pro jednani ochranky je politovanihodne.Kdyz si predstavim,ze jsem mela na navsteve mamu a byly jsem tam i s malym a bezdecne se fotily,protoze mama chtela dofotit film,jsem strasne rada,ze jsme mely to stesti a nikdo nas nenapadl-nekdo rozruseny tim,jak vyvadel 10 fotografu pred nama:-(

Komentoval: Mahu , e-mail
Re: Nešťastná akce v Carrefouru, ale dobrá reklama (08.09.2003 15:50)

:-( takovy nazor bych na takovem blogu necekala:-( Nikdo z pooh necekal, ze dojde na fyzicke nasili,vyhruzky,vleceni,porusovani zakonu a pod. Jiste,ocekavali se otazky,odpovedi,diskuse ohledne podivneho zakazu foceni ve verejnem prostoru.Mit pochopeni pro jednani ochranky je politovanihodne.Kdyz si predstavim,ze jsem mela na navsteve mamu a byly jsem tam i s malym a bezdecne se fotily,protoze mama chtela dofotit film,jsem strasne rada,ze jsme mely to stesti a nikdo nas nenapadl-nekdo rozruseny tim,jak vyvadel 10 fotografu pred nama:-(

Komentoval: Mahu , e-mail
Re: Nešťastná akce v Carrefouru, ale dobrá reklama (08.09.2003 15:59)

Ochranky jsou obecfně problémová věc. V obchoďáku je to možná poněkud netradiční, ale na diskotéce, nebo koncertě (status je zcela identický) už asi nějakou koupil kde kdo. Sama mám (ač jsem tam byla dokonce jako novinářka akreditována) nepříjemný žzážitek s ochrankou na Colours of Ostrava. Upřímně, kdyby ochranka nereagovala, byla by celá akce o ničem, to je každému, kdo má něco společného s medii, jasné. Je to stejná hra jako Altairovo "provokování revizorů". JO a mimochodem, nahlaste to na Syndikát, třeba to v nějaké komisi projednají. Ať si za to šestikilo něco užijete ;)

Komentoval: Alraune , e-mail, www
Re: Nešťastná akce v Carrefouru, ale dobrá reklama (08.09.2003 16:07)

Souhlasím s Georgem - pokud využíváš služeb nějaké firmy (a tím je i návštěva obchodu či obchodního centra), měl bys dodržovat stanovená pravidla hry. A bez ohledu na to, že to ochranka přehnala (na tom se asi shodneme), si myslím, že pokud porušíš pravidla, počítej s postihem. Pán ochranář měl prostě blbej den a tak se rozhodl pro atak. S tím se při provokacích musí počítat. A kdo s tím nepočítá, je docela naivní a asi neví, jak u nás fungujou ochranky. Pro Nikdo: Jo, je to politovánihodné. Ale těžko mi někdo může natrhnout v obchodě prdel, když se tam chovám tak, jak si to přeje provozovatel a zbytečně neprovokuju. :-)

Komentoval: EH , e-mail
Re: Nešťastná akce v Carrefouru, ale dobrá reklama (08.09.2003 16:32)

Myslim, ze jste to nejak zamotali. Takze muj nazor: 1) akce POOH -> reakce spravna (ochranka to resi) 2) ALE!!! reakce je NAPROSTO neprimerena. Tohleto si NEMUZE dovolit nikdo. Muj zaver: Nedivim se, ze to v Cechach v tomto ohledu vypada jak vypada, kdyz to skoro polovina reakci tady schvaluje... Proste vypadas divne (smrdis, sem muzou jen cisty lidi, cokoliv jinyho), tak ti vypalim... CO KDYBY TA OCHRANKA TY LIDI ROVNOU STRILELA? Vynest je pak muzou uklizeci/cky... Mimochodem, existujou i kvalitni ochranky - napr. v bordelech, jednoho takoveho 2m (2metraky, 2metry vysoky, 2metry siroky ramena) znam, a je to hodne klidny clovek - ten kdyz prasti, tak muze i zabit...

Komentoval: pk
Re: Nešťastná akce v Carrefouru, ale dobrá reklama (08.09.2003 16:56)

PK: Něco v tomto smyslu jsem napsal chvilku před tebou do samostatného článku, protože jsem měl pocit, že se tu spojuje několik věcí do jednoho. A problém je jen v tom slově "reakce". Pokusil jsem se to vysvětlit tady: Viz. http://www.hlava.net/blog_det.php?blogid=1063030945

Komentoval: EH , e-mail
Re: Nešťastná akce v Carrefouru, ale dobrá reklama (08.09.2003 16:58)

Pratele proboha proberte se (myslim autora clankü) Ja osobne jsem nefotil, padl ode mne jen dotaz a zbatek vidite vsude. Kurnik, to prece neni normalni, tohle byla agrese, ohrozeni napadeni a pro nic. Pro otazku? Nejde tady spis o radoby originalni nazor, ne nepodobny komunistickym kyvalum ????

Komentoval: Kostej
Re: Nešťastná akce v Carrefouru, ale dobrá reklama (08.09.2003 17:17)

To víš Edo, někdo publikuje fotky s nahou Kobzankou a dalšími miskami, někdo na to jde přes dogmata a někdo se holt musí nechat zmlátit. Ale k věci. To fakt myslíš vážně? Že reakce ochranky byla oprávněná? K čemu všemu podle Tebe ochranku opravňuje jeden dotaz? Více tady: http://www.websky.cz/ShowEntry.aspx?day=20030908&time=151106#151106

Komentoval: global.asa wenca , e-mail, www
Re: Nešťastná akce v Carrefouru, ale dobrá reklama (08.09.2003 17:43)

Wenca: Z toho výčtu, co jsi dal k dispozici, jak se zviditelnit, mi stále nejlíp vychází ta Kobzanka. :-))) Mimochodem, někdo mi poslal další fotky Bohdálkový (s "hračkou") ... tak že bych je vypublikoval taky? :-))

Komentoval: EH , e-mail
Re: Nešťastná akce v Carrefouru, ale dobrá reklama (08.09.2003 17:50)

Eda Hlava: Neodpověděl jsi na mou otázku. Jestli fakt myslíš vážně, že reakce ochranky byla oprávněná? Já si to tedy nemyslím. (Tvůj druhý spot jsem četl). Oprávněná reakce by byla slovní odpověď, výzva k opuštění areálu. Méně oprávněná reakce by bylo poslání do prdele. Ale to co se stalo, je naprosto nepřiměřená a hlavně neoprávněné reakce. Neoprávná ve smyslu "právo, zákon". To co se stalo byl v případě DarkMasterově maximálně přestupek a u Kostěje ani to ne. Přesto na ně ochranka vyrukovala jako za starých časů soudce Lynche. A vvvvo tom to je. I když byl přestupek spáchán vědomě neopravňuje to ochranku k postupu, který použila. Ani v DarkMasterově a ani v Kostějově případě. A to jestli si touhle akcí chtěl někdo zvědnout návštěvnost s tím IMHO absolutně nesouvisí.

Komentoval: global.asa wenca , e-mail, www
Re: Nešťastná akce v Carrefouru, ale dobrá reklama (09.09.2003 09:30)

Jak už jsem napsal jinde, ale budiž - naprosto není přípustné, aby mě něčí ochranka fyzicky napadla a omezovala na osobní svobodě na dotaz, mohu-li si vyfotit recepci. Mohu dostat pouze odpověď ano či ne, nic jiného. Nelze mě ani vykázat z areálu proto, že vlastním fotoaparát, protože Nový Smíchov byl vystavěn jako veřejné obchodní centrum a je jako takový ze zákona tedy veřejným prostorem, kde nelze jen tak někomu povolovat vstup a jinému ne. K jejich označení zákazu fotografování, je tak mizerný, že jsem si ho před časem také nevšiml. Měl jsem tehdy asi více štěstí nebo ten dobrák měl asi větši IQ tykve, než stávající ochranka :-) Doporučoval bych pro Nový Smíchov bojkot, osobně už nějaký čas bojkotuji Makro, protože jejich způsob šacování se mi absolutně nelíbí. Nesnáším, když mě už někdo předem považuje za zloděje a v takovém krámě prostě odmítám nakupovat. :-(

Komentoval: marty , e-mail
A co cekali? (10.09.2003 18:39)

jak maly urvany fakani - delali co delat nemeli, dostali - obrazne receno - par facek a pak rvou a volaji na vsechny strany. Kdyz je nekde vyslovne uvedeno ze se neco delat nema (bez ohledu na smysl zakazu), tak to prece znamena, ze se to delat nema a nebo ze z toho musi dotycny nest nasledky. Takhle to byla jen nedomrla akce individui, ktery se divi, ze po prekroceni zakazu nasledoval trest. Vzpomnel jsem si, jak po zakazu propagace drog v mediich a umeni byl usporadan koncert (v textech zpravidla o marihuane) a po koncertu se ucinkujici sli hromadne udat - to mi prijde zodpovedne a cestne. Kdyby Docekal se svoji partou sel po vyfoceni prvni fotky rovnou k rediteli se sebeudanim, tak je to podle me cestnejsi, nez se pak divit, ze po dotazu na foceni (+predchazejici oznamovani o nedelnim foceni v carefouru) na ne zmatena recepcni zavolala prirucniho ochrankare, kterej se (jak ma v popisu prace) s nima nemazal podobne jako se zlodejickama a podobnou pakazi, ktera je tam jiste pravidelne otravuje. Zkratka cela akce Docekala byla trapna klukovina, ze na ne nabehla ochranka metodou "natlacit, zastrasit" je dusledek, nikoliv pricina hodna zaznamenani a rozboru. Blbci cekali adrenalin ze zakazanyho ovoce a misto toho si spis nasrali do gati. A opravdu nechavam stranou jak to konkretne resila ta ochranka, to neni vazne podstatny.

Komentoval: jw
Re: Nešťastná akce v Carrefouru, ale dobrá reklama (16.09.2003 10:00)

Souhlas. Koledujete si a pak se divíte že dostanete vejslužku. Jak malý děti, jak malý děti.

Komentoval: Jirka , e-mail
Re: Nešťastná akce v Carrefouru, ale dobrá reklama (22.12.2005 05:38)

Komentoval: Anonym

Přidat komentář

Kontrolní kód
Poznámka: tučné položky jsou povinné

Další články

Anketa

Koho byste volili za prezidenta USA?

John McCain

30% 30%

Barack Obama

69% 69%

V této anketě hlasovalo již 76 lidí.

Vyhledávání


    Reklama


    Dobrý skutek

    Ice angel - Czech golf championship

    Poslední komentáře

    - Re: Hallelujah, Hallelujah, Hallelujah [bluee, 11.10.2008 21:11]
    - Re: Crystalex krachuje a rozdává skleničky [Vembl, 10.10.2008 11:27]
    - Re: Norsko 2008 - shrnutí druhé - Norsko - Nordkapp [Michal, 10.10.2008 06:54]
    - Re: Návštěvnost blogu a propagace [Kiki, 08.10.2008 18:30]
    - Re: Jak vytrhnout bezbolestně osmičky [Ivča, 07.10.2008 12:10]

    Z oblíbených blogů

    Kontakty


    © Eduard Hlava, All lefts reserved. Eduard [at] hlava.net | Tvorba webových stránek | Univerzální publikační systém Atrium 2.0

    design by axell